BLOG
Esti mai mult decat un CV!
Noi meserii: jurnalist de companie

 

Ceea ce a fost indeobste evitat, fie cu buna-stiinta fie din ignoranta, devine acum principalul obiectiv al oricarei forme de comunicare free cost ori low cost: continutul original. Mai ales pe fundalul unei crize globale, financiare in primul rand, care a determinat diminuarea extrema a bugetelor de comunicare, publicitate si marketing. Context in care, dintr-o data si cu mare incantare, companiile si-au intors privirea catre propriile instrumente de promovare, deloc sau prea putin folosite. Primul si cel mai important dintre acestea fiind propriul website, apoi paginile dedicate in social media, urmate fiind de evenimentele de networking si awarness.

Prin urmare, pentru cei care au vizionarismul de a se pozitiona in fruntea trendului, lucrurile sunt clare: trebuie creat continut original, la care se adauga imagine. Imagine la propriu, adica galerii foto scurte si relevante, precum si fereastra video in pagina de companie. Lucrurile insa nu se vor opri aici, iar beneficiile vor fi uriase, atat pentru companii in sine, cat si pentru doua categorii de profesionisti - ziaristi, respectiv oameni de comunicare.

Nu neaparat ca un inlocuitor al campaniilor clasice de advertising, cat mai degraba in completare, continutul original, insotit de partea vizuala pe propriile "publicatii" ale companiei, va fi vedeta in urmatoarea perioada. Si, cine va avea viziunea si intelepciunea sa-si intoarca interesul catre suporturile media online proprii - dintre care primul sa fie website-ul companiei, inainte de paginile din Facebook, LinkedIn ori Google+, Twitter sau Instagram, acela se va diferentia si va avea de castigat pe termen lung.

Astfel ca, website-urile companiilor pot si vor fi adevarate publicatii online, sursa de informatii reale de "prima mana", corecte, originale. Aici va fi locul in care pot fi scrise povestile companiei, ale oamenilor ei sau ale proiectelor pe care le deruleaza. Aici oamenii simpli, navigatori pe Internet in cautarea informatiilor si a ideilor, dar si potentialii clienti sau partenerii de afaceri, vor gasi fluxul de informatii, idei si noutati din si despre companie in sine. Atat prin articole, stiri si comentarii, dar si prin analize si rapoarte furnizate de catre expertii companiei respective.

Fosti si actuali jurnalisti, dar si oameni din comunicare si public relations, cu talent la scris, imaginatie si cultura domeniului respectiv, devin astfel cei care creaza subiecte, scriu si descriu. Cu alte cuvinte, un nou job se naste odata cu acest continut original: jurnalist de companie. Nu mai putin interesant decat acela de jurnalist clasic. Proportia dintre cele doua pozitii se va echilibra odata ce ownerii de business vor descoperi acest canal atat de la indemana, nu numai pentru promovare, cat mai ales de transmitere directa a mesajelor catre publicul-tinta si parteneri.


Scris de: Mihaela la 2015-03-09 15:50
Pentru firme


Pentru candidati


Joburi noi
Pentru a aplica la job trebuiesc completate urmatoarele informatii obligatorii:

- Nume, Prenume
- Telefon
- CV RO/EN sau Video CV sau profil LinkedIn